خودارزیابی دانش آموزان بدون تکلیف

 

وب سایت :radiomohtava.ir
کانال تلگرام:radiomohtava

ابزارهایی برای توصیف دانش‌آموزان سود می‌کنیم …

انواع مختلفی دارد همان‌طور که خودتان می‌دانید ما از پوشه کار به‌عنوان یک ابزار اصلی برای آموزش استفاده می‌کنیم فرم‌های گوناگون و توصیفات مختلف که در این فرم ها به‌کاررفته است در خیلی از موارد کارایی آن‌چنانی ندارد و زمان را از ما می‌گیرد یا آموزگار باید فرم ها را در کلاس درس می‌کنند که در آن صورت زمان کافی برای ارائه مطالب ندارد به خانه در خانه مشغول شود که آن‌هم به صلاح نیست . ولی به‌هرحال مواردی وجود دارد که ناچار به انجام آن هستیم در این نوشتار کوتاه قصد دارم فرمی را به شما معرفی کنم که در دستورالعمل‌ها نیامده و کسانی که به آن رسیده‌اند بیشتر به‌صورت تجربی دست پیداکرده‌اند

فرم ارزیابی دانش‌آموز از انجام ندادن تکالیف

 

چه‌کاری می‌خواهم برای جبران آن انجام دهم علت انجام ندان تکلیف موضوع تکلیف تاریخ تکلیف موردنظر

تاریخ تکلیف:

زمانی که دانش‌آموز باید تکلیف را انجام می‌داده است

موضوع تکلیف :

هر تکلیف که می‌دهید باید یک نام و سرنویس داشته باشد

علت انجام ندادن تکلیف :

توضیحی که دانش‌آموز می‌تواند به‌عنوان اینکه یک تکلیف را ارائه نداده است در این قسمت بنویسید

چه‌کاری می‌توانم انجام دهم :
هر فعالیت دانش‌آموز می‌تواند برای خود در نظر بگیرد را در این قسمت می‌نویسند و هدف از آن به جریان آموزشی یادگیری و یاددهی کمک کنند

با همین جدل ساده می‌توانید یک مستند خوب از جمع‌آوری تکالیف برای خود انجام دهید به‌علاوه می‌توانید دانش‌آموزان را ترغیب کنید که  تکالیفشان را به طور مستمر انجام دهند و فعالیت‌ها را  به طور بی وقفه پیش ببرند  ولی اگر مشکلی بود اولا قابل نوشتن باشد ثانیا  بهانه قابل‌قبولی برای انجام ندادن تکالیف ارائه کنند